Menu
Ankieta
Czy chciałbyś, aby urząd w Twoim miejscu zamieszkania świadczył usługi drogą elektroniczną?
Tak
Nie
Nie wiem
Subskrypcja
podaj swój adres e-mail

Dostępność cyfrowa urzędów - dwa lata na aktualizację stron / Aktualności

Dostępność cyfrowa urzędów - dwa lata na aktualizację stron

2019-05-06
Ustawa o cyfrowej dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ma wejść w życie w ciągu dwóch lat. Oznacza to, że każda instytucja publiczna ma obowiązek zaprezentowania informacji w Internecie, aby usprawnić e-dostęp.

Obowiązek ten ma zapewnić dostęp do treści urzędowych z dbałością o potrzeby osób niewidomych, słabowidzących, nieodróżniających kolorów lub niemogących posługiwać się myszką lub klawiaturą. Urzędy muszą upewnić się, że strony WWW nie zawierają treści zawartych np. jedynie w formie grafiki lub takich, które nie będą mogły być odczytane przy pomocy programów dla osób niewidomych.

Ministerstwo Cyfryzacji, poza nałożeniem obowiązku spełniania nowych wymogów dostępności cyfrowej, zapowiada kompleksowe wsparcie w działaniach dostosowujących treści do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do dyspozycji zostanie przygotowana specjalna baza wiedzy o dostępności cyfrowej. Co więcej, dla urzędów niedysponujących środkami na modernizacje witryn, udostępniane będą cyfrowe szablony stron internetowych, które zapewnią możliwość dostosowania treści do nowych wymogów bez konieczności całkowitej przebudowy strony WWW.

Przepisy mają wchodzić w życie stopniowo w przeciągu dwóch lat.


Źródło: gov.pl
wstecz
Dodaj komentarz
E-mail:
Tytuł: *
Treść: *
Twój podpis: *
Kod obrazkowy:  
Przepisz kod: *
Wyszukiwarka
wyszukaj na stronie
  copyright © 2007 by IRSI Pozycjonowanie  |  CMS   powered by Edito
 
Cyfrowy Urząd - e-government - elektroniczna administracja