Menu
Ankieta
Czy chciałbyś, aby urząd w Twoim miejscu zamieszkania świadczył usługi drogą elektroniczną?
Tak
Nie
Nie wiem
Subskrypcja
podaj swój adres e-mail

Rejestr danych kontaktowych obywatel / Aktualności

Rejestr danych kontaktowych obywatel

2019-10-07
Sprawy urzędowe mogą być załatwiane sprawnie i szybko, dzięki rejestrowi danych kontaktowych, udostępnionych przez obywateli. Przygotowana przez resort cyfryzacji ustawa o utworzeniu takiej bazy, między innymi z adresami mailowymi czy numerami telefonów, została już uchwalona.

Do rejestru danych osobowych będzie można zapisać się osobiście w urzędzie lub drogą elektroniczną, poprzez Profil zaufany. Jednakże aby móc zrobić to elektronicznie, należy uprzednio założyć Profil zaufany, który można potwierdzić przez stronę pz.gov.pl lub odwiedzając Urząd. Należy wyraźnie zakomunikować, że rejestr będzie dobrowolny. Jak podkreśla Karol Manys, rzecznik prasowy Ministerstwa Cyfryzacji, dzięki utworzeniu takiego rejestru będzie możliwość szybszego kontaktu między urzędnikiem a obywatelem. Wiele spraw kierowanych bezpośrednio do urzędników dotyczą np. drobnych pomyłek, a kontakt korespondencyjny wydłuża ten proces. Chodzi również o przypominanie o niektórych sprawach administracyjnych takich jak np. kończący się termin ważności dowodu osobistego.

Jakie jeszcze korzyści niesie za sobą rejestr danych kontaktowych obywateli?
Jak wspomina minister cyfryzacji Marek Zagórski, kolejną korzyścią, jaką wprowadza przyjęty projekt jest możliwość uzyskania odpisu aktu stanu cywilnego. Już od dziś można wnioskować online o odpis aktu stanu cywilnego, jednakże w wielu przypadkach na otrzymanie dokumentów będzie trzeba jeszcze poczekać – dodaje minister.


Źródło: gov.pl
wstecz
Dodaj komentarz
E-mail:
Tytuł: *
Treść: *
Twój podpis: *
Kod obrazkowy:  
Przepisz kod: *
Wyszukiwarka
wyszukaj na stronie
  copyright © 2007 by IRSI Pozycjonowanie  |  CMS   powered by Edito
 
Cyfrowy Urząd - e-government - elektroniczna administracja