Menu
Ankieta
Czy chciałbyś, aby urząd w Twoim miejscu zamieszkania świadczył usługi drogą elektroniczną?
Tak
Nie
Nie wiem
Subskrypcja
podaj swój adres e-mail

Zarządzanie komunikacją w obliczu kryzysu / Aktualności

Zarządzanie komunikacją w obliczu kryzysu

2018-01-17
Gdy dochodzi do sytuacji kryzysowej, niezbędna jest osoba, która będzie odpowiedzialna za kontakty z mediami. O tym, jak prawidłowo zareagować, co komunikować oraz jakie kanały wykorzystać, by zapanować nad kryzysem, opowiedzą prelegenci zaproszeni na XVIII Kongres Profesjonalistów PR, który odbędzie się 19-20 kwietnia w Rzeszowie.
 
Organizatorzy tegorocznej edycji kontynuują tematykę poruszaną podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2017, którą były kryzysy wizerunkowe w mediach. Także tym razem doświadczeniem i wiedzą podzielą się specjaliści od lat zajmujący się komunikacją z mediami. Prelegentami będą m.in. Maksymilian Pawłowski – rzecznik prasowy Leroy Meriln Polska, red. Rafał Motriuk – dziennikarz III programu Polskiego Radia i Filip Szatanik – rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Wśród poruszanych zagadnień będą m.in. kwestie procedur zapobiegania kryzysom oraz – gdy do kryzysu jednak dojdzie – zarządzania nim. Wiedza ta będzie szczególnie przydatna dla rzeczników prasowych, osób odpowiedzialnych za wizerunek instytucji oraz prowadzących komunikację instytucji z mediami. Szczegóły prelekcji znaleźć można w programie wydarzenia.
 
Jak radzić sobie z kryzysem?
Prawdziwym sprawdzianem dla rzecznika prasowego jest kryzys. To wtedy należy wykazać się szybkością, wiedzą, doświadczeniem i przygotowaniem merytorycznym – mówi Mariusz Sokołowski, prezes R4S, były rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji, jeden z prelegentów Kongresu. – Niekompetencja nawet w jednym z tych obszarów może skutkować poważnymi konsekwencjami, dlatego osoba pracująca na tym stanowisku musi być odporna na stres oraz posiadać szeroki zakres innych umiejętności.
 
Czas to w większości sytuacji kluczowy czynnik pozwalający na zminimalizowanie konsekwencji kryzysu wizerunkowego. Gdy pojawia się problem, niezbędna jest dyspozycyjność – często w trakcie świąt, weekendów czy w godzinach nocnych. W dobie rozkwitu mediów społecznościowych i nowoczesnych sposobów komunikacji, informacje rozchodzą się w czasie rzeczywistym. Pierwsze godziny to jedyny moment, by móc zapanować nad sytuacją, zanim negatywne treści rozprzestrzenią się w sieci.
 
Zapanowanie nad kryzysem wymaga świadomego i precyzyjnego zarządzania komunikacją w firmie. Nie można dopuścić do tego, aby ktoś inny narzucił nam przekaz – wskazuje dr hab. Dariusz Tworzydło, z Uniwersytetu Warszawskiego, organizator Kongresu. Należy przygotować osoby, które mogą mieć styczność z mediami formułując kluczowe przesłania, a także postarać się przewidzieć potencjalne pytania dziennikarzy. Brak oficjalnego komunikatu ze strony firmy nie będzie oznaczał, że dziennikarze odpuszczą temat – wręcz przeciwnie – stanie się polem dla dezinformacji oraz przypuszczeń.
 
Brak interakcji z mediami jest dla opinii publicznej również komunikatem, że instytucja ma coś poważnego do ukrycia. W sytuacji kryzysowej nie można także zaniedbywać pozostałych kanałów komunikacji – oprócz mediów tradycyjnych i portali społecznościowych ważny jest również PR wewnętrzny. Pracownicy powinni być dobrze poinformowani o sytuacji w przedsiębiorstwie, w którym pracują.
 
Kongres Profesjonalistów PR co roku gromadzi ponad 300 osób związanych ze światem mediów, marketingu i public relations stanowiąc okazję do dyskusji w gronie praktyków i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Wydarzenie wzbogacone jest również o panel warsztatów praktycznych oraz sesję naukową organizowaną przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Aby wziąć udział w Kongresie Profesjonalistów PR należy wysłać zgłoszenie.
wstecz
Dodaj komentarz
E-mail:
Tytuł: *
Treść: *
Twój podpis: *
Kod obrazkowy:  
Przepisz kod: *
Wyszukiwarka
wyszukaj na stronie
  copyright © 2007 by IRSI Pozycjonowanie  |  CMS   powered by Edito
 
Cyfrowy Urząd - e-government - elektroniczna administracja