Firmy telekomunikacyjne w najbliższym czasie wprowadzą wyższe standardy obsługi konsumenckiej. Przepisy zaczną obowiązywać z dniem 21 grudnia 2020 r. na mocy Dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EKŁE).
Ważną ze zmian będzie możliwość wypowiedzenia umowy z daną siecią drogą e-mailową bez konieczności osobistej wizyty w punkcie sprzedaży. Operator będzie miał obowiązek powiadamiania klienta o otrzymaniu takiego oświadczenia oraz potwierdzenia jego przyjęcia.
Nowe przepisy nałożą na operatorów obowiązek informowania klienta o kończącej się umowie. Dzięki temu konsument będzie miał możliwość podjęcia decyzji o ewentualnym jej przedłużeniu lub rozwiązaniu. Wyeliminuje to problem automatycznego przedłużania umowy przez operatora, często bez wiedzy klienta.
Wprowadzona zostanie opcja monitorowania zużycia usług, co pozwoli przewidzieć wysokość rachunku za dany pakiet taryfowy. Dodatkowo będą o tym przypominały powiadomienia przesyłane przez dostawców usług.
Udogodnieniem będzie wydłużony do jednego pełnego miesiąca okres na przeniesienie numeru do innej sieci, po rozwiązaniu umowy z poprzednim operatorem. Zachowana zostanie przy tym ciągłość usługi dostępu do internetu na tych samych warunkach, co z poprzednią siecią, aż do momentu sfinalizowania nowej umowy. Uchroni to również przed przypadkową utratą dotychczasowego numeru.
Źródło: www.gov.pl