
Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego jest instytucją naukowo-badawczą skupiającą niezależnych ekspertów z dziedziny teleinformatyki, prawa, administracji oraz Public relations. Podstawowym celem Instytutu jest działalność naukowa, badawcza oraz zastosowanie wyników tych prac w praktyce poprzez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań a także poprzez szeroko rozumianą edukację. Instytut realizuje projekty promujące ideę elektronicznej administracji, polegające na realizacji zadań publicznych przez organy administracji państwowej i samorządowej za pomocą nowoczesnych technologii internetowych, które są łatwo dostępne poprzez Internet dla interesantów, co czyni urzędy dostępnymi w dowolnie wybranym miejscu i czasie.
Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego wspiera proces przemyślanej informatyzacji administracji publicznej, tak aby służyła społeczeństwu opartemu na wiedzy. W projektach Instytutu uczestniczą przedstawiciele nauki oraz praktycy gwarantując swoim udziałem wysoki poziom merytoryczny przedsięwzięć.
Do głównych celów Instytutu należy:
- Upowszechnianie idei dostępności e-administracji przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii,
- Organizacja kongresów, konferencji, seminariów, warsztatów,
- Prowadzenie działalności naukowej i naukowo-technicznej,
- Prowadzenie mediacji, konsultacji oraz działalności doradczej,
- Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu,
- Wspieranie zastosowań informatyki w różnych dziedzinach życia społecznego,
- Prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych.
www.CyfrowyUrzad.pl to projekt Instytutu zrealizowany na rzecz rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy.
Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
tel. (0-17) 78 07 213
e-mail: